Dla kogo są e-papierosy?

Przejdźmy do rzeczy:

– sprawa podstawowa – e-papieros jest urządzeniem stworzonym wyłącznie dla dorosłych nałogowych palaczy, którzy chcą ze swoją słabością powalczyć. Jeśli nie paliłeś – nie bierz się za e-palenie!

– jeśli zamierzasz rzucić palenie tytoniu a nie potrafisz tego zrobić bez wspomagania, rozważ przejście na e-papierosa. Coraz więcej badań pokazuje, że są one nie szkodliwe. Rośnie też liczba ludzi, którzy przy użyciu tych urządzeń rzucili palenie, chociaż nie jest to jeszcze metoda formalnie zaakceptowana przez specjalistów od zdrowia.

– nie warto kupować sprzętu najtańszego. Chytry dwa razy traci. Policz ile miesięcznie wydajesz na papierosy tradycyjne. Warto zaryzykować choćby taką sumę. Dobry e-papieros to większa szansa, że pożegnasz się z tytoniem.

– zdecydowanie najważniejsza sprawa! E-liquid to coś, co przyjmujesz do organizmu. Kluczową sprawą w tym przypadku nie jest cena, ale to, aby płyn pochodził z porządnego źródła. Niedziałający sprzęt można wymienić, wymiana płuc czy całego organizmu jest znacznie trudniejsza. Mało kto zaryzykuje chyba kupno od nieznajomego człowieka na bazarze alkoholu tylko dlatego, że jest o połowę tańszy. Każdy ma do dyspozycji jedno życie i jedno zdrowie.

– pamiętaj, że przejście z palenia tytoniu na e-palenie nie uwalnia cię od nałogu. Przestajesz co prawda być tytonistą, ale nadal pozostajesz nikotynistą.

Należy jednak jednoznacznie powiedzieć, że e-papierosy nie są wskazane dla:
– osób małoletnich
– osób, które nie są nałogowymi palaczami tytoniu
– osób cierpiących na schorzenia serca lub układu krążenia
– kobiet w ciąży oraz karmiących piersią
– osób uczulonych na nikotynę, glikol propylenowy i inne składniki płynu

Zawsze warto zasięgnąć opinii dobrego lekarza zanim się zacznie e-palić. Na całe szczęście coraz więcej lekarzy ma już trochę pojęcia na temat e-papierosów.

Dodam, że zdarza się, że osoby przechodzące z palenia zwykłych papierosów na wersję elektroniczną przez pewien czas odczuwają efekt suchości w gardle. To przechodzi po kilku dniach, a najpóźniej kilku tygodniach. Warto na początku po prostu więcej pić, przede wszystkim wody. Nie należy też się dziwić, że przejściu na e-papierosa może towarzyszyć kaszel, czasem nawet dość silny. To akurat nie jest spowodowane samym e-paleniem, ale oczyszczaniem się organizmu ze smół i innych toksyn. To też samo przejdzie po krótkim czasie.

Życzę powodzenia w zmianie nałogu na nie szkodliwy. I wytrwałości.