Velocity RDA? Świetny dripper czy przerost formy nad treścią?

velocity_rda_by_tobeco_ss__1 W świecie olbrzymich chmur, w którym ilość Dripperów jest większa od ilości kalorii w kubełku z KFC wybór jest znacząco trudny. Jedni szukają RDA zdolnego do ustawienia przelotu na poziomie turbiny przy hamowni samochodowej, inni wolą coś z możliwościami pakowania frędzelków typu claptron, aby smak różowych jednorożców rozsadzał podniebienie. Czy da się jakoś pogodzić ten fakt? AvidVaper w kolaboracji z Dinem Ferrari wyszło naprzeciw wypuszczając swoje dziecko-Velocity RDA. Jest on rewolucją, czy tylko kolejnym puzzlem tej jakże barwnej układanki?

Na uwagę zasługuje sposób mocowania grzałek, oparty na dwóch słupkach po przeciwnych stronach, gdzie każdy z nich ma po dwa otwory do mocowania grzałek. Daje to szeroki wachlarz możliwości, w którym odnajdą się oba typy vaperów. Duża przerwa między słupkami pozwala na włożenie obszernych coili. Z pewnością zdobywa to uznanie wśród ,,artystów” robiących Alien-coile. Osobiście w momencie, w którym nie udało mi się wepchnąć parallela z claptronów do środka, użyłem w pinach każdy z otworów, wkładając do niego po jednym drucie. Oczywiście, ktoś powie, że w innym dripperze można zrobić to samo. Śpieszę z odpowiedzią, że będzie to znacznie trudniejsze, przy standardowej konstrukcji RDA, w której piny minusowe są po dwóch stronach, w Velocity natomiast takie zastosowanie słupków czyni to nadzwyczaj prostym i wygodnym.
IMG_3225__13238.1434076749.1280.1280

Baza użyta w Velocity nie obiła się bez echa wśród naszej społeczności, gdyż niedługo po tym zastosowano taki sam układ w konstrukcji o nazwie OBSCrius RTA, a wiele osób uważa ją za jedną z najlepszych.

Muszę wspomnieć też o sposobie ustawiania AirHole’a. Działa on na zasadzie gwintu, w którym odkręcamy górną część velocity od dolnej, by zwiększyć lub też zmniejszyć przelot. Ponadto zyskujemy też kilka malutkich dziurek na powietrze które można otworzyć lub zamknąć wedle preferencji. W moim wypadku pełnią one rolę dodatkowej wentylacji, są ustawione ponad grzałką, więc pełnią funkcję obniżenia temperatury pary, a sprawdziłem na własnej skórze, że ta przy np. dual 4 strand parallel’u osiąga je dosyć wysokie. Jak to jest natomiast z otworami? Są one na tyle duże, że żadna z moich dotychczasowych grzałek nie sprawiła Velocity najmniejszych trudności.Porównałem go z Zephyrem Buddhą 26650 oraz Mutationem xv4 i o dziwo mimo dość niepozornego wyglądu przelot na jaki pozwalają jest tylko delikatnie mniejszy od popularnego XV4. Przy Zephyrze ta różnica jest już znacznie wyższa na korzyść Buddhy, jednak mówimy o olbrzymie 26650 stricte pod CloudChasing. To jak porównanie Dawida z Goliatem.

Przetestowałem Velocity pod kilkoma setupami, poczwórna skrętka, claptron ani wyżej wspomniany parallel nie sprawił mu najmniejszych trudności.

Wygląd natomiast budzi kilka kontrowersji, jest on prosty, aczkolwiek sposób rozmieszczenia AH niektórym przypomina popularnego emotikona ,,:O” wyrażającego zdziwienie. Przyznam szczerze, że właśnie tak wyglądała moja mina, gdy sprawdziłem jego możliwości. Uważam, na ten moment, że jest to jedna z lepszych dostępnych konstrukcji mających 22mm średnicy mogąca śmiało konkurować z innymi popularnymi RDA. Odstawiłem zarówno Royal Huntera jak i Derringera oraz Mutationa XV4 w ciemny kąt, by dać się oczarować Velocity. Jest niczym kochanka-supermodelka. Dasz się uwieść raz i nie będziesz chciał z niej rezygnować.
rip-trippers-favorite-dripper-velocity-rda
Plusy i minusy są odnośnie wersji oryginalnej, z pełnym zestawem!

Jej plusy to:
-Konstrukcja bazy
-Sposób konfiguracji AH
-Przejściówka na drip 510
Minusy natomiast:
-Ciężki dostęp do oryginału
-Cena